In dit geval koos ik voor een mooie Mercedes C-klasse. Het was inmiddels 2015. Zelf was ik er enthousiast over, maar ook voor mij was het vooral omwille van de lage bijtelling. Het aantal kilometers dat ik elektrisch kon rijden bleef beperkt tot 28 kilometer, maar als het koud weer was zakte dit al snel naar de 19 kilometer. Helemaal niks dus en ook echt nog niet een echte ervaring met elektrisch rijden. Inmiddels kwam er weerstand vanuit allerlei hoeken van de branche. Electrische auto’s kon je niet horen aankomen en waren een gevaar in het verkeer. Autoliefhebbers misten het ronken van de auto. Ik vond het ondertussen heerlijk, want ik merkte het iedere maand in mijn portemonnee. Ik hield echt geld over voor andere leuke dingen.
In dit geval koos ik voor een mooie Mercedes C-klasse. Het was inmiddels 2015. Zelf was ik er enthousiast over, maar ook voor mij was het vooral omwille van de lage bijtelling. Het aantal kilometers dat ik elektrisch kon rijden bleef beperkt tot 28 kilometer, maar als het koud weer was zakte dit al snel naar de 19 kilometer. Helemaal niks dus en ook echt nog niet een echte ervaring met elektrisch rijden. Inmiddels kwam er weerstand vanuit allerlei hoeken van de branche. Electrische auto’s kon je niet horen aankomen en waren een gevaar in het verkeer. Autoliefhebbers misten het ronken van de auto. Ik vond het ondertussen heerlijk, want ik merkte het iedere maand in mijn portemonnee. Ik hield echt geld over voor andere leuke dingen.
Naar achtergrond verdwenen
Op 1 oktober 1908 werd de eerste T-Ford geproduceerd en dat was een auto die reed op benzine. In die tijd kostte deze auto zo’n 900 dollar en werd hij met de hand gemaakt. Juist ook in die tijd werden de eerste echte olievelden in Texas ontdekt. Het duurde toen niet lang tot de productie van benzine enorm toenam, waardoor het rijden op fossiele brandstof ineens erg goedkoop werd. Ook Ford gaf gas op de productie van de T-Ford via de productie op de lopende band. In 1928 kostte de T-Ford nog maar 290 dollar en was hij voor veel mensen bereikbaar geworden. Tja en door de massale productie rondom de olievelden, werd rijden op benzine harstikke goedkoop. De elektrische auto verdween daardoor ineens volledig naar de achtergrond. Sterker nog, je hoorde niemand meer over een elektrische auto. Dat duurde zeker tot de jaren 70, want toen ontstond de oliecrisis. Gek eigenlijk dat we ook nu hardhandig worden wakker geschud en dat dit nodig is, om een veranderingsproces op gang te brengen. Over welke crisis hebben we het nu? De milieucrisis, de oorlog in Oekraïne, een vertrouwenscrisis bij de overheid, een recessie die er aan komt? Zeg het maar!