Tweede wasstraat
In 1992 werd er besloten om een tweede wasstraat naast de bestaande wasstraat in Aalsmeer te bouwen. Dit had veel impact. Voor de klant betekende dit dat er bij drukte een tweede wasstraat open kon, waardoor zij sneller aan de beurt waren. Voor Loogman betekende dit dat het onderhoud van de machines niet meer ’s avonds gedaan hoefde te worden. In de jaren daarna groeide het klantenbestand snel en werd de wasinstallatie steeds verbeterd. Zo konden er met minder mensen meer auto’s worden gewassen en verbeterde de kwaliteit van het wassen.
Stofzuigplein
Het stofzuigplein was in 1992 op de plek waar nu het kantoor van Loogman staat. Al vanaf 1983 was er de mogelijkheid om na een wasbeurt hier je auto te stofzuigen tegen betaling van 1 gulden voor 5 minuten stofzuigen. In 2000 werd er een aangrenzende kas gehuurd en verplaatste het stofzuigplein naar deze plek. Toen werd er ook besloten om het stofzuigen gratis aan te bieden. Inmiddels is het gratis stofzuigen niet meer weg te denken bij Loogman en dit vind je dan ook terug bij al onze wasstraten.
Geautomatiseerde voorwasstraat
In 1994 hoorde Ger Loogman dat er in Zuid-Duitsland een bedrijf was dat het voorwassen geautomatiseerd had met een voorwasstraat. Op weg naar zijn wintersportvakantie ging hij bij dat bedrijf langs om te kijken hoe dat in zijn werk ging. Dit resulteerde in de bouw en opening in 1996 van de dubbele voor- en hoofdwasstraat in Aalsmeer. Dat was weer een enorme sprong voorwaarts. Ook voor de wasstraatmedewerkers was dit een welkome ontwikkeling. In plaats van het zware fysieke werk kregen zij meer ruimte voor gastheerschap en het geven van adviezen.
In deze jaren werd er ook veel aandacht besteed aan het milieu en het verminderen van vervuiling. Daarom werden er in 1992 ook oliebollen uitgedeeld op het tankstation. Wat dit met elkaar te maken had? Dat vertellen we je graag over twee weken in het volgende artikel!